CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, March 1, 2011

Bile Mr Fizwan menjadi begitu sweet...

Sabtu lepas adalah sangat mensesakan jiwa. Hey, jgn la pk bukan2, bukan kes aku bergaduh berbaling pinggan ke hapa dengan mr Fizwan. Tapi sesak jiwa sebab aku kene settlekan sume hal wedding Sabtu Ahad tu. Tinggal 2 ari tu saja yg mr Fizwan available. 

Pukul 730pg dh kring kring mr Fizwan kejut die bangun. Tapi yg haku ni masih berlegar2 depan laptop x bersiap lagi. Tup2 kul 9pg mr Fizwan dah terpacak depan umah. Haaaa amik ko! Padan muka aku!

Pukul 930pg dh gerak menuju ke rumah kakak tailor. Nak ambik baju nikah kami. Tapi odw nk g sane mr Fizwan dah kata lapar. Die nk g bekfes dl tapi aku dr mlm td dh gtau plan kami. Pepagi g amik baju nikah > pastu sarapan > pastu ke Damansara > balik Klang attend klas mengaji. Haaa mcmtuu tapi die sibuk je kata lapar tahap gaban (owh tu biasa mmg peel die gtu) tapi aku buat muka protes x mahu g bekfes dulu. Nak g amik baju nikah dulu. Last2 Mr fizwan dah marah, terus je die shoot g amik baju nikah. Sampai kedai kakak tailor, die tinggalkan aku kat kedai. Bile aku call rupenye die g bekfes sorang2.Dah tu aku??? x yah makan??? Ok, xpe, slh aku sbb aku yg mulakan tadi. Biarla...

Dah settle2 baju nikah, terus nk ke Damansara tapi singgah g isi minyak jap. Aku siap buat ayat ego la apa lagi.. 

Aney x nak bwak by g mkn ke??? 

Dia diam seribu bahasa tanpa jawab pape pun. Start kete terus je g Damansara utk fitting baju sanding apa sume. Sampai2 sane, puan butik x sampai lagi lalu aku sms Mr fizwan dgn nada 

By nk g cari makan jap, puan butik x sampai lagi

Sbb die dh tinggalkan aku kat belakang. Laju menonong je dia jalan x toleh aku. Dan mmg slm ni keje die bawak aku je ke mana aku nk g. Bile, kul bape, kat mana appointment sume aku kasi deal. Tu pasal kene bgth die puan butik x sampai lagi. Aku pun jalan2 pusing kawasan situ, tup2 die dh ada kat belakang aku. Xde tmpt mkn yg menarik, jadi redha je aku masuk kedai satu ni. Order Teh tarik 2, sekali makkkkkaighhhh HAMPEH !! xde rasa lgsg. Xpe, redha je, aku minum la air tu sehirup dua. Kire mcm aku beli air x minum la...Then aku bg Mr Fizwan 3rgt suh die byr, balance die pulangkan kat aku.(Nampak x camne org bergaduh. Main sentap depan2 je..)

Dah tu blah dari kedai, jalan2 cari tempat duduk smtr tunggu puan butik yg x sampai lagi. Mr Fizwan dah merayap masuk kekedaintahapaakupunxtahu. Ahh. lantak la die. Ada aku kesah...( Acik marah ni tau !) Pastu x lama dpt sms dr mr Fizwan 

Puan butik x sampai lagi ke? 

Tapi aku xnak reply. Ego kan.... Duduk la situ diam2 sambil lyn FB. Sekali angkat kepala tup2 nampak mr Fizwan dtg bawak mcD. Mr Fizwan  jauh lagi ni tapi airmata ku dh menjejeh-jejeh. Sebak beb!!! Serius sebak sebab die layan aku sebaik tu. (Hep! Jgn gelak.. ). Bile die dtg dekat aku bg aku mknn, air, die duduk sebelah aku, lagi la meleleh2 air mata, air hidung segala. Dlm hati masa tu asik berkata :

"Ya Tuhan.. engkau telah kurniakan sesempurna insan peneman hidup ini disisi ku."

Tak berhenti-henti air mata mengalir. Di bukakan bungkusan burger tu kasi aku suh makan. Lagi air mata ni laju bile 

Dah la by.. Jangan nangis, nah makan ni. Aney dh belikan untuk by. Aney tau by lapar.

Uwaaaaaaaa...... sangat sebak jadi nangis je disitu... Acik x pedulikkkk!! X lama tu puan butik dah datang. Jadi kami habiskan masa lbh kurang 2jam utk buat fitting laju2 sbb kul 3ptg ada kelas mengaji. Dalam 230ptg dh shoot ke Klang utk kelas mengaji. habis balik mengaji, kami msg2 tido. Aku masuk bilik, tido, die kat depan tido sampai kul 5 mama gerak sbb kami nk g umah pak imam anta borang nikah apa sume. Balik dr rumah pak imam, shoot ke rumah kakak tailor balik sbb baju nikah aku ada sket kene alter. Fuhhh penat....

p/s: odw balik umah mlm tu aku tnye mr Fizwan, kenapa aney x ajak by pegi je mcD tu, Die kata, die tau sure aku xnak sbb aku tgh merajuk jadi die pegi je la beli. masa bercerita ni pun airmata dh berlinang2 mengalir.. Aku ni mmg ratu air mata. Korang tau knp aku jd sebak sangat?? 

1. Sebab, selama ni mr Fizwan xkan g order mcD, KFC, Pizza sbb die asik kata x tau nk order. Jadi tu mmg keje aku kalo kami ke fastfood.

2. Sebab die kata, "mcmane pun aney marah, aney x kan sanggup biarkan org yg aney sayang lapar, x makan. Tadikan by sms kata nk cari makan tapi x jumpe kan..? Aney tau by lapar."

Ok dah, tu je.. macamane aku x nangis kalo die menjadi sebegitu sweet??? Cube ko bgth aku??

6 comments:

  1. hahahha..ko mmg suka touching lebih.
    memekak je td, tiba2 diam, ni lah hasil karangan ko...hahhahah...

    ni aku amik kan ko air, ko ada rasa aku ni sweet tak :D

    ReplyDelete
  2. ceeewah... aku akan rasa ko sweet bile ko atau aku dh x bertemu kat sini, di tempat ni.. ko agak sape dulu? hahahahaha

    ReplyDelete
  3. alalalalalala...dan dan aku touching
    aku nk komen pun ko nk komen
    benci betul..haa ckp ckp

    ReplyDelete
  4. adei...saja nk bz kat sini....kekurangan kadih sayang...hihihi

    ReplyDelete
  5. Dah tu ko nk mintak kasih sayang bakal suami aku ke??? X dapattttttt..

    Aku pun kene tinggal ngan die.. Apakah???

    ReplyDelete