CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Faeq Altamis

Fayyadh Alzam

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Monday, August 8, 2011

Salam Ramadhan 1432H

Ihsan dari en gugel

Salam Ramadhan 1432H/2011M
Amboiiiii melampau acik ni tau, dah 8 Ramadhan baru ada entri. Iskh... maklumla, saya ni baru pertama kali sambut Ramadhan bersama suami. Jadi masa yang tunggang terbalik tu memang tak dapat di elak la. Mana nak bangun sahur, pergi kerja, balik pun selalu ngam2 sampai rumah waktu nak berbuka tu. Mama dengan mr Fizwan la selalu yang settlekan bab2 berbuka ni. Jangan la harap kan saya. Alamat tak berbuka la kang nanti. Usai berbuka terus solat Maghrib, mengaji sebentar dan sambung pula berterawih di masjid. Alhamdulillah.. harap2 Ramadhan kali ni saya dapat berterawih sebanyak yang boleh walaupun sebenarnye dah bolos 2 hari sebab balik kg. Jadi waktu mane nak pikir2 taip entri tu? hiks! Alasan!!!

Dah 7 hari berlalu, semua makanan yang saya terasa lalu di tekak sume dah dapat makan. Sampaikan hari ni dah tak tahu nak makan apa dah.. 

Mari tengok checklist :
1 Ramadhan - mintak mama masak bihun Singapore
2 Ramadhan -  merengek2 dah berhari2 dari sebelum Ramadhan nak makan rojak. Tapi hari ni baru dapat + mee goreng yang mama masak
3 Ramadhan - makan balance rojak + mee goreng semalam
4 Ramadhan - hasil dari bazaar Ramadhan cari Murtabak, kuih pelita dan segala kuih muih.
5 Ramadhan - cekodok pisang + nugget
6 Ramadhan - mee sup hasil air tangan mama + roti john + cempedak goreng + popia basah & goreng hasil rembatan dari bazaar
7 Ramadhan - muratabak + kuih bakar + pisang goreng

kamu rasa apa yang enak untuk di makan hari ni...


1 comment:

  1. cuba la mkn yg penuh khasiat lemak berkrim sket...

    aku hari2 keje, mkn nasik ygofis kasikje..tak pening nk pk

    ReplyDelete