CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, December 14, 2011

Cerita semalam

Pagi semalam di mulakan dengan cerita yang kurang indah. Sudah la terlewat bangun, bersiap laju2 lalu suami hantar ke stesyen bas. Dalam bas korek2 handbag, handphone alat komunikasi takde. OK FINE! Alat itu ada di rumah. Tertinggal la apa lagi..

Dalam perjalanan, bas seperti meragam manja. Dan akhirnya terkandas di Subang. ROSAK LA TU. Apa lagi kan? Jadi kena tunggu ihsan bas2 sejenama lalu. Bas yang datang itu PASTI penuh! Tiada prasangka.

Naik bas, pasti la berdiri sebab di Malaysia kan ramai lelaki durjana yang tak subur yang tak prihatin dengan penumpang yang lebih memerlukan. Tapi rezeki ibu hamil itu pasti Allah datangkan. Last2 Chinese girl yang baru terjaga dari tidur yang bagi saya seat. Lelaki yang duduk sebelah saya adalah lelaki yang sakit lutut saya kira sebab dia nampak saya tapi dia IGNORE saya. Tak apa la. REDHA...

Petang pulak jalan jem sikit. B4 keluar ofis dah bagitahu suami supaya jemput saya jam 730 di depan kedai mamak. Tapi akhirnya saya sampai pukul 8.

Mendengar cerita suami dalam kereta, saya rasa suami sangat cute sebab kalau kucing hilang anak, tapi ini suami hilang isteri:-P. Suami berpusing 1 stesyen bas cari saya. Meninjau semua bas2 yang lalu dan mengharap 4 bas yang datang itu akan memunculkan saya. Tapi rupanya bas ke-5 baru saya muncul. :-D

Kasihan suami mengejar setiap bas yang datang dan menantikan saya, isteri dia yang hamil tanpa handphone. Ada ke suami boleh terfikir yang saya dah balik naik teksi. Apakah? Seumur hidup saya tak pernah naik teksi sendiri balik ke rumah. Perghh...

Sayang suami much-much!


Sent using a sendiri punye Sony Ericsson mobile phone

No comments:

Post a Comment