CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Monday, December 5, 2011

Borong barangan bakal bayi

Semalam memborong barangan bakal bayi di Pureen Warehouse Sales. Sales ni start ari Sabtu tapi baru semalam berpeluang pergi sebab bakal bapa bayi kerja. Jadi semalam pagi2 sesubuh sunyi, dah get ready nak memborong. Siap dengan pegi breakfast apa sume, dalam kul 915 baru gerak. Tu pun sampai lokasi agak awal. Gate buka kul 10. Dah tak pasal jadi pak pacak di sinun. Kami pergi bawak mama sekali. Saya pasti, kalo nak harapkan bakal bapa bayi itu memang tinggal harapan la.. baik tak payah. Kang ada yg bawak balik habuan 50 rgt je... Tapi semalam sebab bawak mama, jumlah habuan menjadi bernilai 450 rgt. Hambek tu..... Pic non ado sbb sgt bz merembat. Dan juga lupa nk mensnap hasil borongan semalam. Tak apalah, lain kali kite cuba update pic di sini. Anyway jom buat check list benda apa yang kami berjaya bawa pulang semalam. 

1. Pakaian bayi - 23 pasang ++
2. Mitten & Booties - 8 pasang
3. Napkin - 1 pek of 10pcs
4. Diaper cover - >15 pcs
5. Handkerchief - 1 dozen
6. Nappy liner - 2 pack of 100pcs
7. Wet Tissue - 2 bottle of 200pcs + 2 pack of 60pcs
8. Nursing Bottle - 4 big bottle + 6 small bottle
9. Bekas makanan bayi - 1 pc
10. Mainan bayi - 2 pcs
11. Puting Extra - 3 packs
12. Changing Mat - 1 pc
13. Maternity pad - 1 pack
14. Washable nursing pad - 2 set
15. Spoon - 2 pcs
16. Disposable panties - 3 pack of 5pcs each
Mungkin ada barang kecik2 yang tertinggal catat. Tapi so far ini la dia barangan yang bernilai RM450 kesan dari memborong di Pureen Warehouse Sales. 

Saya sangat suggest kawan2 pergi memborong di sana kalau ada peluang sebab memang berbaloi2. Masakan tidak, seluar bayi baru RM1, baju RM3. Kalo yang comel-comel memang dah mix n match tu dalam RM8 ke atas. Untuk pakaian bayi yang berpuluh helai termasuk mitten, booties dan diaper cover tu, saya !@#$%^&* bayar RM185. Yang barang2 keperluan bayi yang lain2 tu adalah RM265. 

Pada saya, sudah cukup sume keperluan bakal bayi. Tinggal nanti nak cari set tilam bayi dan barangan mandian. Itu saja.... Alhamdulillah.. rezeki buat bakal bayi ini.

No comments:

Post a Comment