CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Monday, April 30, 2012

My Name is FAEQ ALTAMIS

Hi kawan2 bonda! Nama saya Faeq Altamis. Saya sudah berusia 1 bulan. Rambut baru saya pun sudah semakin panjang. Kadang-kadang bila di agah, saya pandai senyum. Kadang-kadang saya buat derk aje. Saya suka ngempeng dengan bonda. Tapi saya budak baik sebab malam-malam saya senang je tido. Saya cuma bangun untuk minum susu atau tukar pampers pastu saya terus je tido balik. Jadi bonda pun boleh terus tido balik sama dengan saya.  Jom layan gelagat saya di pagi hari…

Saya kalau tido mesti bonda akan bedungkan. Saya suka tido bedung. Kalau tak bedung saya mesti akan terkejut-kejut pastu nangis. Bonda tak suka jadi bonda mesti akan bedungkan saya. Jadi bila saya dah bangun, bonda or daddy akan buka kan bedung saya dan saya akan mengeliat. Saya selalu dengar bonda dengan daddy gelak2kan saya kalo saya tengah mengeliat2. Apa la bonda dengan daddy tu…

Kalo saya menangis, bonda suka cium saya kuat2 sebab bonda kata bonda geram kat saya. Tapi bonda selalu cakap kat saya.. “budak masam ni…. bau susu pun sedap ni… cium die lagi.. cium die kuat2.. iskhh geram betul la…” Lepas tu saya lagi nangis kuat2. Hahahaha padan muka bonda. Kalau saya nangis sebab haus, bonda bagi susu, saya minum la tapi kalau saya nangis sebab mengantuk pastu bonda bagi saya susu, saya nangis lagi kuat2.. Tapi bonda dah tau kalo saya  tak nak minum susu tu maknanya saya nak tido. Jadi bonda akan tepuk2 bontot dodoikan saya dengan alunan zikir dan seumpamanya… Daddy pulak kalo saya nangis sebab nak tido malam-malam, daddy mesti bacakan saya doa-doa pastu tepuk2 saya sambil bawak saya tengok lampu tido. Hiks!! Comelkan daddy saya punye taktik. Tapi kadang2 saya tido dan kadang2 saya tak tido2 pun. Last2 daddy pass kat bonda. Bila dapat pelukan bonda saya terus je tido.

IMG_4706 

Mengeliat !!

 IMG_4708

Gosok2 muka, telinga…

IMG_4707

Lihat kiri

 IMG_4709

Lihat kanan

 IMG_4711

Huarghhh!!!!Menguap…

 IMG_4712

Ermmmm apa la bonda & daddy buat pepagi ni…

 IMG_4713

Iskhhhh (marah)

IMG_4714

Silau la bonda kene flash..

 IMG_4715

Lusa saya ada appointment dengan klinik sempena umur saya satu bulan. Eh, saya bakal kene injection kot. Tapi bonda cakap kat saya jangan nangis sebab saya kan kuat… Big Grin

::nota kaki:: Lagi 14 hari daddy bole bawak kami jalan2… Yeah!!

No comments:

Post a Comment