CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, March 6, 2012

Apa yang saya amalkan sepanjang kehamilan??

Sepanjang kehamilan, sejak dari doktor sahkan kehamilan ini, saya mulakan dengan niat dan azam yang tinggi untuk khatam Al-Quran untuk bayi kami. Alhamdulillah saya telah khatam Al-Quran ketika usia kandungan 28 minggu.
Selain itu, saya amalkan setiap hari atau sekerap mungkin gabungan surah Al-Fatihah, Selawat Syifa’ dan ayat Lauanzalna (surah Al-Hasyr ayat 21-24). Setahu saya, tiga gabungan ayat ni orang selalu gunakan untuk buat air selusuhkan?? (Betulkan kalau saya salah) . Saya lampirkan potongan ayat-ayat untuk di kongsi bersama.

Bacaan Selawat Syifa’
“Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, Muhammad s.a.w. yang (menjadi penyembuh) hati-hati, penawarnya dan kesejahteraan badan, kesembuhan juga cahaya penglihatan dan berilah rahmat keberkatan dan kesejahteraan atas keluarga dan sahabatnya”
.

ayat Lauanzalna
(surah al-Hasyr ayat 21-24)
Disamping itu, usai saya selesai khatam Al-Quran, saya cuma amalkan sekerap mungkin bacaan Surah Yassin dan Ayat Kursi.
image Ayat Kursi
Tak lupa juga setiap kali selepas solat dalam doa, saya turut selalu membaca Doa Nabi Yunus:
image Saya pernah terbaca di thread forum, ada baiknya kalo baca ayat ni 7 kali sambil melurutkannya dari arah pusat ke bahagian ari-ari. Pada saya, selagi tak bertentangan, tak salahkan kalo kita cuba mengamalkannya.. Walahua’lam.
dan doa untuk mendapat zuriat yang sempurna:
image “Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa.”
( Surah Ali’Imran : Ayat 38)
Moga dengan limpah kurnia dan izin-Nya, saya boleh melalui saat kelahiran ini dengan mudah dan selamat. Juga saya memohon agar rakan2 semua mendoakan agar proses kelahiran akan berjalan dengan baik dan lancar. Mudah-mudahan, Ameen….

No comments:

Post a Comment