CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Thursday, October 31, 2013

.: Rumah :. Emosi dek kerana kerenah Lawyer

Mula2 saya nk buka kata dengan beristighfar...... Astagfirullahhalazim.......

Geram. Emosi. Menyampah. Kurang sabar.

Kenapa?? 

Sebab melayan kerenah lawyer firm dengan pihak owner yang !@#$%^&*(). Serius saya emosi dengan lawyer firm tu. Sebab??

Kronologi :

1/10/2013 -  Pergi lawyer firm dengan owner untuk draft SNP. Siap dapat bil untuk legal fees aggrement tu. Kami juga sempat bertanya, bile boleh sign SNP. Katanya dalam masa seminggu SNP boleh siap dan kami boleh datang sign. Dan kami request untuk datang sign hari Sabtu. PIC kata akan call kami once ready. OK, setel.

12/10/2013 - Suami kata boleh pergi sign hari ni. Dan nak jadi carita, sebelum pergi, kami call owner tanya dia jadi ke tak. Tup-tup owner kata dia lupa nak inform kami yang SNP not ready yet. DIAM....

14/10/2013 - Lawyer Firm dari pihak bank call bagitahu yang mereka dah dpt instruction letter utk prepare document. Dan saya bagitahu yang kami belum sign SNP lagi. Jadinya, pihak bank cuma mintak kami maklumkan kepada mereka if kami dah settle sign SNP apa bagai. 

17/10/2013 - Saya call terus PIC untuk tanya yang kami ni dah boleh sign SNP ke tak? Jawabnye... TAK BOLEH SEBAB SNP BELUM SIAP. (dah start emosi datang meluap2 sebab hari tu kemain janjinya kata seminggu dah bole siap). Saya tanya kenapa lambat? PIC kata dorang salah draft. So kene re-submit. Aih.... 

29/10/2013 - Saya call PIC d LF untuk pihak owner. Tanya samada dokumen dah siap ke belum. Dan kami terima jawapan yang doc hampir siap dan kami boleh sign by this week. Again, PIC cakap akan call kami once ready.

30/10/2013 - Owner sendiri yang sms suami bagitahu SNP dah siap dan bile kamu boleh nak pergi sign. Bila suami bagitahu saya, saya terus serah kuasa kat suami, suruh dia settlekan untuk set date apa sume. Saya dah malas nak fikir. (bertambah geram sebab PIC LF tu langsung tak pernah call kami untuk update status apa sume. Hoi!! kami bayar kot call charges!)

31/10/2013 - Sebenarnya saya masih keliru dengan proses sign2 aggreement ni. So, saya call LF bank dan tanya samada saya boleh sign agreement dengan mereka pada hari yang sama saya sign SNP ke tak. Dan jawapannya adalah TIDAK. Sebab sekarang ni, LF bank cuma dapat instruction letter dari pihak bank yang dorang kene sediakan doc untuk kami. Tapi mereka perlukan stamping SNP untuk butir2 lanjut mengenai rumah tu. OK, faham disitu.. maknanya kami memang kena settlekan satu2 la. Tak boleh nak cuti sehari dah buat sume sekali harung.


:nota kaki: suami masih belum fix date bile nak pergi sign SNP dgn LF. Sekian.....

No comments:

Post a Comment