CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Faeq Altamis

Fayyadh Alzam

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Sunday, September 19, 2010

7 Larangan Selepas Makan

Tetibe rasa sangat teruja dengan title tersebut. Lagi2 yg subjek no 1. Tapi apa subjek no 1 tu? Meh kite tgk...

1. Jangan merokok kerana adalah tidak bagus merokok selepas makan kerana merokok sebatang rokok umpama merokok 10 batang rokok. HAH!! Sekarang berani ko lagi nk merokok? x takut ke??

2. Jangan makan buah2an. Tapi ni yg slalu org2 Melayu kite terutamanye yg suke buat. Pencuci mulut la kononnye kan. Anyway, mkn buah after habis makan nasi expecially, akan menyebabkan perut kembung. Paling tak pun mkn la buah after 1-2jam or yg terbaik adalah 1 jam sebelum makan.

3. Jangan minum teh sbb daun teh boleh mengakibatkan protein dr mknn akan mengeras dan susah dihadam. Nnt boleh jadi sembelit. HAHAHA

4. Jangan longgarkan tali pinggang/ikatan baik batik (wei, anak dara, mak dara,sape pakai kain batik kat umah angkat tangan??) Sbb x boleh ia hanya menyebabkan usus bermasalah spt terbelit dan tersumbat.

5. Jangan mandi sbb ia akan melemahkan sistem pencernaan yg di sebabkan oleh kurang pengaliran darah ke kawasan perut.

6. Jangan berjalan2 yg mana ia hanya akan menyebabkan kesukaran sistem pencernaan menyerap nutrisi dr mknn yg dah korang telan.  Kan dah rugi...

7. Jangan tidur. Yang ni lg la sgt kepantangan sbb mknn xkan dapat dicerna dengan baik. dan boleh sebabkan gastrik or jangkitan usus.

No comments:

Post a Comment