CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Faeq Altamis

Fayyadh Alzam

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Wednesday, December 10, 2008

Banjir Di Pagi AidilAdha

Waaaaaaa!!!!!!! Sedey nye.......teratak ku di landa banjir.......Walaupun setakat kat luar2 jerk tapi menyayat hati la gak.Mane kan tidak, dah la pagi2 raya, orang sibuk2 g sembahyang raya, takbir, potong lembu kambing kerbau, umah aku bergenang ngan air bah! Alahai....Nasib2....

Dah naik tinggi dah sebab kalo masuk umah aku nyer porch, maknenye mmg tinggi dari bese....

Wah....Meriahnye rayeee!?! (sesuai ker yan ko kata gtu ??)

Tengok....ni kat bahagian balakang umah..Lagi nazak.......Bahaya ni kene call jabatan bencana alam ni... TOLONG.........Tolong selamat kan kami...ketupat n ayam rendang kami.......hehehe !!


Nasib semalam mama dah siap masak nasi impit n ayam apa sume. Cume pagi ni nak masak kuah lodeh. Kalau tak, mau belayar ayam ketupat aku... Menjelang tengahari air pun dah surut. So xde pe yang nak dirisaukan cume kene la gak berhati2,stanby yg mane patut. Tapi memang seharian tu hujan x berenti dari subuh bawak ke ptg bawak ke malam...Tapi apapun alhamdulillah sebab xla seteruk negeri2 lain yang dilanda banjir n harap2 jauhkan la... N yang terbaru pasal runtuhan kat Bukit Antarabangsa tu...nasib gak x ramai yang jadi korban..Ya Allah! Jauhkan la kami dari segala bala bencana yang merugikan..Amin.........

No comments:

Post a Comment