CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Monday, September 7, 2009

Berhijrah ke Sime Darby

Justify Full
Ingat x sebelum tetibe aku menghilangkan diri aku ade berhutang story ngan uols... Kan ke aku g wat Medical Check-up, pastu bercuti seminggu, duk umah tanpa bekerja n then tetibeee aku hilang cam tu je kan..

Sebenarnya....aku dh berhijrah. Aku dh resign kat Duopharma n tanggal 21hb Julai 2009, aku dh mulakan hari pertama kau kat Sime Darby Global Services Cebtre Sdn Bhd. Syukur atas rezki mu Ya Allah... Sebenarnya benda ni sume jadi terlalu cepat. Mana x nye, ntah bile aku x ingat, aku mmg la ada deposit resume kat bank Sime tu n tup2 dapat panggilan interview. Waktu tu aku tgh tgu jwpn dr UMW Toyota. Masa tu siap berkira-kira, cukup seminggu kalo UMW x call mmg aku nk g interview kat Sime ni. N masa yg di tunggu pun tibe. Hari tu hari Khamis.Mr Fizwan cuti setengah hari. Die yg temankan aku g interview tu. Uiimakaih..siap ada bertulis lagi tu. Seingat aku la, nila kali kedua aku g interview ada ujian bertulis. Yang lain2 sume x pernah. So, aku cume jawab yg mane boleh la. Cam so-so je kan. Dah interview apa sume, dalam hati aku cam kata "kalo ada, adala rezki ni. kalo xde xpe..." (redha je sbb rasanya interview tadi susah n cam xde harapan je )

N x sangka2 uols, seminggu pas tu terus dapat call kata aku dpt job tu. Alhamdulillah....rezki... terus call Mr Fizwan mintak pendapat. Once Mr Fizwan said ok jer, aku pun kata ok kat Sime. Masa tu hari Jumaat, n terus dorang confirmkan ngan aku, sok leh wat Medical Check-up. Fuhhhh....berdebar2 jugak ni..

Tu la org kata rezki. Kalo nk dtg, cpt jer kan... Alhamdulillah....terima kasih diatas rezekimu Ya Allah....

No comments:

Post a Comment