CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Tuesday, June 1, 2010

Kursus Pra-Perkahwinan

On 13 & 14 Feb 2010, aku n mr Fizwan dah pun g kursus kawin kat MAIS Shah Alam. Aku masa tu stail paksa je mr Fizwan tuk g kursus tu sbb aku xnak kelam kabut nnt. Kot la kan tetiba plan nk tunang, zup zap zass kawin, senang la kan. Masa tu nnt mestila dh sibuk apa sume. So, aku xnak amik slot utk kursus ni sdgkan waktu tu kami sedang bersibuk2 nk settlekan benda lain. Jadi, pegi on Valentine day pun adalah terbaik kan. Anggap je la ko g kursus tu n sambut Valen. Boleh gtu? HAHAHAHA...

Kat sini la kami berkursus selama 2 ari. Pagi sampai petang je. xde la isu2 yg kene duk bermalam ke hapa ke. Abaikan sbb tu sume mmg xde buat masa ni.Kalo boleh, g la ushar2 laman web jabatan agama tmpt korang, call or terus g je daftar dulu ke apa. Macam kat SA ni mudah. sbb aku just call reserve tmpt yg mana masa tu kene la bg nama no ic bagai dedua korang tu. Ok, dah ! Staff MAIS kata, dtg ari yg korang book tu (ari Sabtu) pastu bayar yuran on dat day jugak. Senangkan. Bukan apa, ada setengah jabatan agama, korang kene datang daftar n bayar dulu.Tapi kat SA x yah, mcm kes aku, call tuk reserve, dtg hari kejadian, bayar yuran, hah! p la korang berkursus 2 ari tu.  Oh ya !! Yuran kursus RM80 seorang. kalo g berpasangan RM160 la Jangan risau, korang leh dtg lengang2 je bawa RM160 sbb makan, bahan rujukan sume dorang akan sediakan. Terbaik kan servis mcm ni.

Ni masa pg sabtu. smpt ok pose sblm masuk klas. Kelas mmg 8-5ptg like ofis hour gtu. Overall kelas amat menyeronokkan sbb penceramah sume pandai berkomunikasi sampai mmg kami lgsg x mengantuk la sepanjang kursus ni bejalan. Gelak ketawa x hinggat je...

Masuk bab pembelajaran, sumenye yg terbaik. Dari akad hingga bekeluarga, kewangan, cerai pisah, kesihatan, sume adala. cukup. padat. Siap ms slot kesihatan, dorang p tunjuk viceo wanita bersalin. Either cara ceaser, normal, songsang, sume ada.Ngeri aku.. Tengok pun sipi2 ja. Pendek kata, macam2 ada....

Ok, dah habis 2 hari, korang akan dapat la sijil ni. Sijil penghargaan. Tu dua sebab mr Fizwan pun aku simpan sama. Ok, sekarang leh la rasa sng hati kalo tetibe nk kwain kan. LALALALALA.......

2 comments:

  1. oo dh gi kursus yer.
    bila nk langsung yan?

    ReplyDelete
  2. Tarikh lom ada lagi la k.gee. Insya Allah, kalo xde apa aral, taun depan la..

    ReplyDelete