CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Search This Blog

Fizyanz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

BENCINTA

Daisypath Friendship tickers

Saturday, June 27, 2009

Fogging Time !!

\
Fogging at all over my places
Hari Rabu rtu pas aku balik keje, tgk sume org kat umah aku mcm terkocoh2 nk kuar n siap simpan mknn apa sume. Aku ingat balik keje tu trus nk mkn tapi mama dh cepat2 dengan pantas halau aku kuar... Pas aku kaji maji segala bagai, rupenya jbtn Kesihatan nk wat fogging.Lor.....ade kes demam denggi lagi ker ??

Umah aku pun kene. Tu dh nk start la tu. Papa siap pantau dari jauh jer...

Haah !! kat area umah aku ada kes demam denggi. Sebenarnya jauh sket la mgkn <500m dari umah aku. (acceh main agak jer...) Dengar2 3 sekeluarga yg admitted sbb denggi ni. N as per story yg aku dengar gak, yg sorang tu seyes sbb denggi berdarah n masuk ICU katanye. Inalillah... smg mereka sume cpt sembuh yer... Aku bukan la x kenal family tuh cume kenal gtu2 je tapi mama kenal la sbb dulu dorang tu sume geng tgu apek jual sayur (masa aku zaman kanak2 tadika la dulu. Tu yg kenal tu) Tapi sbb dah x slalu berjumpa skang ni tu yg jadi istilah kenal2 gtu jer. Hah, camtu lah kaedahnye.

Asap mula memenuhi ruang nampaknye

Nak jadi cerita family tu dh bape kali berdepan ngan kes denggi tapi kat area kitorang mmg xde pape. Alhamdulillah.... Mungkin persekitaran rumah org tu la yg wat aedes sng ade kat ctu n membiak. Ke dorang x reti nk mmebersihkan kawasan umah erk??? Mcmane tu???

Yer.....itu die....

Tapi seyes cakap mmg kes family really dasat tau. Sbb family dorang dah 2,3 orang meninggal sbb denggi. Agak2 korang betul x apa yg aku katakan tadi. Dorang x reti nk membersihkan kawasan umah. Padahal kat umah dorang, brape family duk kat ctu dlm 1 umah skali tapi mg dah sah malas nk amik port sume ni kot. Myb asal boleh tido n berteduh cukup. Yang lain2 xnk amik tau.

Asap fogging memenuhi ruang angkasa. Hilang terus umah aku tenggelam dlm asap tu.

Aku bukan la nk megutuk org ke apa kan, tapi kalo dah berkali2 benda yg sama berulang kat family ko, x tau takut ke, x serik ke??? N masih wat slumber n x amik berat. Kdg2 x phm ngan peel org2 ni. Kalo ye pun malas x kan la sampai x syg nyawa. Hadoiiiiii!!!!

Rabbit ni tertinggal kat dlm umah. Skali masa dh nk habis fogging kat umah die baru mak die teringat rabbit. Sian... takut die dengar bunyi kuat tu. Nasib plak x lemas kan???

Hah tengok !!! sume dh bergelimpangan lepak tgu kat luar...

So, pesanan penaja tuk korang tolong jaga kebersihan umah n kwsan sekeliling korang. Jangan biarkan air bertakung n aedes membiak. Kelak akan menyusahkan diri sendir. Cube sehabis baik utk jg kebersihan n sayangi keluarga anda..

No comments:

Post a Comment